photo

BLACK FRIDAY

Czy Twoja firma też jest już gotowa na gorączkę wyprzedaży?

Sprawdź 14 porad ekspertów, które pomogą Ci maksymalnie wykorzystać potencjał Black Friday. Przejdź przez wszystkie tipy i odhacz punkty, z którymi jesteś już gotowy. Jeśli są wśród nich zadania, przy których potrzebujesz pomocy last minute, daj znać! Pomożemy Ci w ustawieniu efektywnej kampanii i doradzimy jak zmaksymalizować obroty w dzień największych wyprzedaży!

Tip 1 - SEO

Po pierwsze i najważniejsze, zadbaj o techniczne aspekty swojej strony!

  • Sprawdź, czy kluczowe dla Twojego biznesu podstrony nie zgłaszają błędów 404.
  • Zweryfikuj, czy posiadasz podstrony z uszkodzonymi linkami. Jeżeli tak, zastosuj przekierowania 301.
  • Zwiększ szybkość strony w celu zwiększenia komfortu surfowania po niej potencjalnym klientom.
  • Zadbaj wcześniej o zaindeksowanie strony przez roboty Google. Jeśli nadal nie została zaindeksowana, zgłoś ją w Google Search Console.
photo
photo

Tip 2 - SEO

Zwróć również uwagę na warstwę tekstową

  • Zadbaj o uzupełnienie fraz pozycjonujących Twoją stronę, ale i odpowiednie call to action,
  • Zoptymalizuj tagi i metadane o frazy związane z obniżką cen, takie jak: rabat, promocja, prezent, okazja oraz frazy typu „Black Friday”, „Cyber Monday”.
  • Wymienione wyżej frazy wykorzystaj również na stronach produktowych w kontekście promocji i niepowtarzalnych okazji.
  • Na stronach produktowych zastosuj wyraźne call to action i zaznacz, że obniżka cen niedługo się skończy, Wykorzystaj znaczniki czasu i zwroty typu „tylko dziś”, „wkrótce”, „oferta ograniczona czasowo”.
  • Przeanalizuj, które podstrony w ubiegłym roku cieszyły się największym zainteresowaniem i przyniosły największą konwersję. Sprawdź, jakie zabiegi okazały się najbardziej efektywne i wdroż je ponownie.
  • Zadbaj o opisy produktów. Upewnij się, że są one napisane w sposób przystępny dla czytelnika i w pełni oddają dany przedmiot czy usługę. Sprawdź, czy opis jest wystarczająco zachęcający, by skłonić do zakupu.

Tip 3 - SEO

Stwórz dedykowany Black Friday landing page

Po zakończeniu wyprzedaży nie usuwaj go. W przyszłym roku, czy przy innych akcjach promocyjnych Google nie będzie go musiał na nowo indeksować. Poza okresem promocyjnym na landing page’u możesz wyświetlać inne oferty np. na dzień darmowej dostawy (10 grudnia).

photo
photo

Tip 4 - E-commerce

Przygotuj swoją infrastrukturę systemową na większy ruch

Wybierz, jeden dzień z ostatniego roku, w którym ruch na Twojej stronie był najwyższy i załóż, że w Black Friday, Twoja infrastruktura będzie musiała obsłużyć ruch o 30% większy.

Tip 5 - SEM

Nie zapomnij dodać czarny piątek do search

Czarny piątek jest najczęściej wyszukiwanym hasłem w połączeniu z nazwą marki. Nie zapomnij więc o dodaniu tego rodzaju słów do kampanii search.

photo
photo

Tip 6 - Kreacja

Przygotuj kreacje wcześniej

Kreacje do kampanii na Black Friday stwórz odpowiednio wcześniej, aby można było wgrać je do paneli reklamowych na kilka dni przed startem. Dzięki temu zyskasz czas na wprowadzenie ewentualnych zmian i akceptację reklam. W okresie wzmożonego zainteresowania ze strony wszystkich reklamodawców okres ten może się znacznie wydłużyć. Dlatego oprócz kreacji zaplanuj z wyprzedzeniem także strukturę kampanii Black Friday. Opublikuj ją nawet 4 dni wcześniej. W przypadku Google reklamy graficzne warto zaplanować ok. 72h wcześniej.

Tip 7 - Facebook

We wszystkich działaniach reklamowych na Facebooku ważne jest planowanie z wyprzedzeniem

Nie czekaj z rezerwacją kampanii Reach & Frequency do ostatniego momentu. Możesz ją rezerwować nawet 6 miesięcy przed startem, uzyskując przy tym znacznie niższą stawkę CPM.

photo
photo

Tip 8 - Facebook

W tak krótki okres polecamy Post Click

W tak krótkim okresie, jakim jest Black Friday, realizując kampanie na Facebooku warto zmienić okno atrybucji w kampaniach sprzedażowych na Post Click 1 dzień. Pozwoli to na lepszą optymalizację kampanii i zminimalizuje atrybuowanie wyników innych mediów przez Facebook.

Tip 9 - Budżet

Zwiększenie budżetów dziennych

W okresie wzmożonej aktywności zakupowej użytkowników pamiętaj także o zwiększeniu budżetów dziennych w swoich kampaniach sprzedażowych w social media. W Black Friday Twoje środki przeznaczone na kampanię mogą zostać wyczerpane już w pierwszej części dnia. Przed startem prawdź poziom swojego budżetu także w kampaniach search.

photo
photo

Tip 10 - Facebook

Double-check kampanii na Facebook'u przed startem

Na tydzień przed Black Friday sprawdź poziom matchowania się produktów w feedzie wykorzystywanym na Facebooku. Przeprowadź również diagnostykę feeda i pixela aby sprawdzić, czy nie pojawiają się błędy w odbieraniu/matchowaniu zdarzeń i produktów. Pomogą Ci w tym narzędzia Facebook Pixel Helper (nakładka do przeglądarki chrome) oraz narzędzie "Testowanie zdarzeń" w sekcji Menardżer zdarzeń w Menedżerze Reklam (narzędzie do testowania danych przekazywanych do systemu Facebook poprzez pixel FB).

Tip 11 - Facebook

Pozbądź się ograniczeń

Jeżeli w kampaniach na Facebooku używasz ograniczeń wydatków lub stawek (bid cost) zastanów się nad ich usunięciem tym w okresie. Pozwoli Ci to na udział w większej ilości aukcji i mimo wyższego niż zwykle CPS, wygenerować wzrosty w ROAS (Return Of Ad Spend).

photo
photo

Tip 12 - SEM

Unikaj overlapingu

Ustawiając strukturę kampanii sprzedażowych, szczególnie optymalizowanych pod konwersję pamiętaj, aby unikać ovelapingu (nakładania się na siebie grup odbiorców).

Tip 13 - Analityka

Przygotuj segmenty użytkowników

Przygotuj segmenty użytkowników przeglądających konkretne kategorie z Twojej oferty tak, abyś mógł wrócić do nich ze spersonalizowaną komunikacją. Pamiętaj, że użytkownicy przygotowują się do Black Friday dużo wcześniej, przeglądając oferty cenowe przed i w trakcie wyprzedaży. Wykorzystaj te dane!

photo
photo

Tip 14 - Performance

Przypomnij się swoim klientom

Wykorzystaj swoją bazę kontaktów. Porozsyłaj do rejestrowanych klientów mailingi np. z zegarem odliczającym do końca promocji. Przypomnij im o zapisanych na listach produktach i niedokończonych transakcjach, które warto sfinalizować właśnie w Black Friday!

Masz Pytanie?