Audyt Widoczności

Audyt Widoczności

Spis Treści:

1. Czym jest analiza widoczności?
2. W jakim celu wykonuje się analizę widoczności?
3. Jakie narzędzia są potrzebne do wykonania audytu widoczność?
4. Kto wymaga audytu widoczności?
5. Zakres audytu widoczności
6. Quick Wins – co przynosi szybsze efekty?
7. Ile kosztuje audyt widoczności?
8. Kiedy wykonać audyt widoczności?
9. Czego potrzebujemy od klienta do wykonania audytu widoczności?
10. A co jeśli zatrudniamy już firmę SEO i chcę zweryfikować, jak ich praca ma wpływ na moją widoczność?
11. Audyt widoczności to nie wszystko…

1. Czym jest analiza widoczności?

Zastanawiasz się, dlaczego posiadasz tak małą liczbę klientów, którzy znaleźli Cię w wyszukiwarce? Zdajesz sobie sprawę, że internet to potęga i chciałbyś sprawdzić, jaki jest potencjał Twojej strony w wynikach organicznych Google? Audyt widoczności jest sposobem na analizę Twojej strony w wyszukiwarce. Dzięki naszym działaniom dowiesz się:

  • na jakie frazy jest obecnie widoczna Twoja strona w wynikach wyszukiwania,

  • kto jest Twoim konkurentem wyszukiwarkowym,

  • jak wygląda sezonowość Twojej witryny,

  • jakie są statystyki słów w organicznych w wynikach wyszukiwania,

  • jaka jest historia pozycji fraz,

  • czy Twój kontent jest widoczny na rynkach zagranicznych oraz które konkretne podstrony docierają do użytkowników za granicą.

Audyt widoczności dostarczy Ci informacji, na jakie frazy jesteś widoczny w wynikach wyszukiwania, a także które z nich powinieneś wesprzeć, by zapewnić sobie wyższe pozycje, a zarazem większy ruch na stronie. Analiza widoczności to także analiza widoczności Twoich konkurentów oraz śledzenie ich poczynań, które mogą zagrozić wysokim pozycjom Twojej domeny. Dla Ciebie dowiemy się, czy konkurenci prowadzą długofalowe działania, mające na celu doprowadzić ruch do swojej witryny, jak również czy wspierają swoją stronę działaniami link buildingowymi. Tylko dzięki zastosowaniu wytycznych, wynikających z audytu widoczności, jesteś w stanie podnieść znaczenie swojego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania.

2. W jakim celu wykonuje się analizę widoczności?

Odpowiedź jest prosta. Audyt widoczności wskaże Ci jakie jest miejsce Twojej strony w wynikach organicznych. W obszernym dokumencie zostanie przedstawiona lista pozycji poszczególnych fraz wraz z miesięcznym potencjałem wyszukiwań, która zestawiona będzie z pozycjami konkurencji. Dokładnie dowiesz się, kto przewyższa Cię w organicznych wynikach wyszukiwania, jak mocny jest to konkurent i co zyskasz, pozycjonując poszczególne frazy, a także podnosząc je w rankingu wyszukiwarek. Analiza widoczności będzie zatem stanowić podpowiedź, kto jest Twoim najgroźniejszym rywalem. Dzięki weryfikacji działań konkurencji będziesz mógł wybrać najlepszą ścieżkę działań, która pozwoli Ci przewyższyć swoich rywali w organiku.

 

3. Jakie narzędzia są potrzebne do wykonania audytu widoczność?

  • Semstorm

  • Senuto

  • Search Metrics

  • Sem Rush

  • Ahrefs

4. Kto wymaga audytu widoczności?

Niezależnie od tego czy posiadasz bloga, e-commerce, stronę wizerunkową, portal informacyjny czy stronę firmową powinieneś przeprowadzić analizę widoczności w wyszukiwarce. Jest to szczególnie ważna usługa dla wszystkich tych, którzy posiadają własne biznesy, a konkurencja w ich branży jest bardzo duża. Sprawdzimy, które podstrony, zawierające wartościowy kontent, faktycznie dla Ciebie pracują i przynoszą duży ruch, a które są bezwartościowe i nie przyciągają użytkowników, ponieważ znajdują się na dalekich pozycjach w wyszukiwarce.

Po wykonaniu analizy widoczności jesteś w stanie wywnioskować, jakich działań dodatkowych zabrakło do tej pory, a także na jakich aspektach skupiła się Twoja konkurencja.

5. Zakres audytu widoczności

Audyt widoczności to obszerny dokument - około 20 stron merytorycznych informacji o:

  • frazach na jakie jest widoczna Twoja strona internetowa, a także ich pozycjach w wyszukiwarce,

  • dowiesz się o spadku pozycji w Google na przestrzeni ostatnich lat,

  • zobaczysz, jak wygląda sytuacja konkurencji wyszukiwarkowej i rynkowej, sprawdzimy, kto zabiera Ci ruch na najbardziej istotne dla Ciebie frazy,

  • dostaniesz od nas informację, w której powiemy Ci, kiedy Twoje frazy są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników (tzw. sezonowość fraz),

  • przedstawimy frazy, na które są widoczne snippety Google, takie jak video, direct answers, sitelinki, mapy, Google AdWords, graf wiedzy Wikipedia itp.

6. Quick Wins – co przynosi szybsze efekty?

Widzisz, że pomimo budowania coraz to nowego kontentu na stronie, nie przynosi on oczekiwanych wyników, chcesz podjąć najbardziej skuteczne kroki, które pozwolą Ci szybko odbić się od dna i tym samym zyskać wyższe pozycje, a także większy ruch na swojej stronie audyt widoczności wskaże Ci dalsze kroki postępowania.

Jedną z części analizy widoczności strony w wyszukiwarce jest pokazanie przez nas tzw. Quick Winów, które wygenerują większy ruch na Twojej stronie internetowej. Czym są Quick Winy? Jest to lista fraz, na które Twoja strona internetowa jest już widoczna w Google, a frazy te posiadają zarazem największy potencjał, wyszukiwań i istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli poczynimy kroki związane z działaniami link buildingowymi, a także odpowiednią optymalizacją tekstów na danej podstronie, uzyskają wyższe pozycje w wynikach organicznych.

7. Ile kosztuje audyt widoczności?

Strony internetowe są różne, posiadają mniejszą bądź większą liczbę podstron, a także fraz, na które są widoczne w wyszukiwarce. Od ich wielkości również jest zależna cena audytu widoczności. W większości przypadków ceny ustalamy indywidualnie. Jest to uzależnione od specyfiki serwisu. W tabelce załączamy ogólny zakres cen.

Rodzaj serwisu

Cena

Niewielki serwis (kilkanaście podstron)

od 2000 zł

Średniej wielkości serwis (kilkaset podstron)

od 2500 zł

Duży serwis (kilka tysięcy podstron)

od 3000 zł

Sklep internetowy

od 2500 zł

Serwisy korporacyjne

wycena indywidualna

Blogi

wycena indywidualna

Fora Internetowe

wycena indywidualna

 

8. Kiedy wykonać audyt widoczności?

Prowadzisz biznes i zauważyłeś, że mimo regularnych działań SEO i przybywających faktur od specjalistów, nie widać efektów, bo klientów nie przybywa? Kiedy zmieniłeś stronę www, zmieniłeś szablon bądź serwer i nie jesteś pewien, czy to przypadkiem nie ma wpływu na widoczny spadek widoczności. Kiedy pytasz osoby zainteresowane Twoimi usługami, skąd mają informacje o Twojej firmie i prawie nigdy bądź w nieznacznym stopniu odpowiedź brzmi: internet to właśnie czas, aby przeprowadzić audyt widoczności. Sprawdzenie pozycji Twojej strony w Google może stanowić przełomowy moment dla Twojego biznesu. Sprawdzimy, dlaczego nie możesz znaleźć się na topowych pozycjach w wyszukiwarce na kluczowe frazy. Zarekomendujemy, jakie działania marketingu internetowego zastosować, aby zwiększyć ilość potencjalnych klientów zainteresowanych Twoimi usługami. Jedyne co od Ciebie zależy, to czy zostaną z Tobą na dłużej.

9. Czego potrzebujemy od klienta do wykonania audytu widoczności?

  • Google Search Console

  • Google Analytics

10. A co jeśli zatrudniamy już firmę SEO i chcę zweryfikować, jak ich praca ma wpływ na moją widoczność?

Jeżeli zatrudniasz już drużynę SEO do cyklicznej obsługi, jednak masz wątpliwości, czy oby na pewno ich metody są zgodne z zasadami White Hat SEO bądź nie jesteś pewien, czy proponowane działania są warte ceny, którą płacisz za usługi - audyt widoczności zdemaskuje wszystkie ich niedociągnięcia. Dla Ciebie sprawdzimy, czy dotychczas stosowane praktyki, przynoszą rezultaty, a także ocenimy ich jakość.

11. Audyt widoczności to nie wszystko…

Ok, już wiesz, czy Twoja strona internetowa jest widoczna w wyszukiwarce. Wiesz, jakie błędy zostały popełnione podczas budowania widoczności witryny i co zmienić, by to naprawić. Jednak, myśląc o sukcesie, nie można zamykać się jedynie na jeden audyt, w nadziei, że jego poprawne wdrożenie zdziała cuda. Teraz potrzebujesz kompleksowych działań SEO, które pozwolą Ci odnieść prawdziwy sukces w zakresie budowania siły i rozpoznawalności swojego brandu w internecie.

Jak wiadomo link building, kontent marketing i techniczne parametry to jedność. Zatem, aby osiągnąć upragnione topy na najbardziej kluczowe frazy dla Twojego biznesu, potrzebujesz spojrzeć horyzontalnie na swoją stronę internetową i naprawić resztę błędów, które uniemożliwiają Ci zdobycie czołowych pozycji w wyszukiwarce.

Skontaktuj się z naszymi specjalistami i dowiedz się więcej na temat naszych usług. Zapytaj o ofertę indywidualną, która jest dopasowana do Twoich aktualnych potrzeb i specyfiki branży, w której działają.

Chcesz rozwinąć i zmaksymalizować swoje przychody?
Napisz do nas
Pozostałe usługi
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - dowiedz się więcej.