One Search

One Search

1. Na czym polega oferta ONE SEARCH?

2. SEM + SEO = ONE SEARCH - schemat działań 

3. Jakie strony wymagają ONE SEARCH?

4. W jakim celu łączymy działania PPC i SEO?

5. Z jakich narzędzi korzystamy?

6. Ile kosztują działa ONE SEARCH?

7. SEM+SEO = Wyższa konwersja

 

1. Na czym polega oferta ONE SEARCH?

Całe założenie ONE SEARCH można przedstawić w jednym równaniu: SEM + SEO = WIĘCEJ KLIENTÓW. Ideą ONE SEARCH jest bowiem połączenie działań SEO i PPC w celu optymalizacji kosztów kampanii, a tym samym uniknięcie kanibalizacji działań SEO i AdWords/Google Ads, a także odpowiednia optymalizacja i rozwój strategii contentowej. Jak to działa? Przeprowadzamy analizę fraz, które w kampaniach AdWords/Google Ads są dość kosztowne, a miesięcznie przynoszą dużo kliknięć.

Kategoryzujemy frazy pod względem intencji wyszukiwania użytkownika. Jeżeli mamy frazy kluczowe wskazujące na chęć uzupełnienia informacji na dany temat, rozwijamy content na stronie, by zaspokajał wszystkie nurtujące czytającego kwestie. Następnie zaczynamy działania pozycjonujące.

Naszym głównym zadaniem jest pozyskanie czołowych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, by użytkownicy po wpisaniu interesującej ich frazy trafiali na dedykowane podstrony. Następnie weryfikujemy efekty naszych działań.

Jeżeli dochodzi do rywalizacji pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania i w reklamach płatnych, dajemy stosowną rekomendację, by zrezygnować z emisji reklam na daną frazę, a zaoszczędzony budżet inwestujemy w pozycjonowanie. W działaniach związanych z projektem ONE SEARCH niezbędny jest systematyczny przepływ informacji i danych. Ma to na celu lepsze wykorzystanie środków powierzonych na rozwój widoczności naszych klientów w wyszukiwarce Google. Należy pamiętać, że raz wykonane działania contentowe służą latami, ponieważ publikacje na stronach klientów nie mają żadnego ograniczenia czasowego, natomiast reklamy PPC są emitowane tylko wtedy, kiedy klienci mają na nie stosowny budżet.

 

Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania pozwolą nam zaoszczędzić budżet w kampaniach PPC. Dla klienta takie działanie jest bardziej korzystne, ponieważ ponosi on jednorazowe koszty optymalizacyjne, a nie comiesięczne wydatki na kampanie AdWords/Google Ads.

 

Cały proces i jego wyniki raportujemy w jednym zestawieniu, które pozwoli nam zdecydować, z których fraz należy zrezygnować w kampaniach AdWords/Google Ads. Wtedy też oszacujemy, jaki budżet z kampanii AdWords/Google Ads należy przenieść do budżetu SEO, by działania pozycjonujące (tworzenie wartościowego contentu pod najbardziej konwertujące frazy, kampanie link buildingowe bądź tworzenie nowych landing pages na unikatowe frazy) przyniosły oczekiwane rezultaty. Tak więc wniosek nasuwa się sam: SEM + SEO = OSZCZĘDNOŚĆ BUDŻETU.

 

2. SEM + SEO = ONE SEARCH - Schemat działań

  • Szukamy fraz, na które klient wyświetla się na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a tym samym posiada na nie budżet w PPC.

  • Sprawdzamy, jacy są nasi rywale w PPC na frazy brandowe klienta i sprawdzamy, czy nasza konkurencja agresywnie licytuje frazy z naszym brandem.

  • Jeżeli klient nie posiada dobrej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, żonglujemy budżetem i sprawdzamy wpływ na konwersję. PPC wybieramy, kiedy nie mamy dobrej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

  • Przeprowadzamy keyword research, aby znaleźć nowe frazy, które można wykorzystać w kampaniach PPC.

  • Kolejnym krokiem będzie przetestowanie zmniejszenia budżetu w PPC na frazy, które rankują dobrze w organicznych wynikach wyszukiwania.

  • Swoimi działaniami dążymy do uzyskania najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla najbardziej pożądanych podstron.

  • Wykorzystując dane analityczne, posiadające wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania eksportujemy frazy, generujące największy ruch. Z bazy fraz wybieramy te, które nie mogą zostać wykorzystane w PPC.

  • Sprawdzamy, czy klient wyświetla się na wszystkie możliwe frazy. Jeżeli nie, tworzymy podstrony, które będą dedykowane słowom kluczowym dotychczas niezagospodarowanym na stronie zlecającego.

  • Sprawdzamy, czy wszystkie reklamy przenoszą nas do prawidłowych podstron. Jeżeli zdarzy się, że po kliknięciu w reklamę wyskoczy nam błąd 404 bądź 301 musimy to naprawić.

  • Łączymy strony, które przynoszą ruch w PPC i w SEO. Sprawdzamy, czy są to te same strony, jeżeli nie, weryfikujemy dlaczego są różne.

 

3. Jakie strony wymagają ONE SEARCH?

ONE SEARCH to projekt uniwersalny dla każdego rodzaju strony internetowej. Niezależnie czy jesteś właścicielem e-commerce, portalu informacyjnego, strony wizerunkowej czy bloga, jeżeli chcesz być widocznym w wyszukiwarce i chcesz wyświetlać się na konwertujące frazy, powinieneś skorzystać z oferty korelacji działań AdWords/Google Ads i SEO.

 

4. W jakim celu łączymy działania PPC i SEO?

Jeżeli zastanawiasz się nad korelacją działań PPC i SEO, ale nie jesteś przekonany do tego pomysłu, zadaj sobie kilka podstawowych pytań:

  • czy w kampaniach AdWords/Google Ads posiadasz frazy, które w organicznych wynikach wyszukiwania wyświetlają Twoją stronę na pierwszej pozycji?

  • czy licytujesz twoje własne frazy brandowe?

  • czy rywale wyszukiwarkowi i biznesowi licytują również twoje frazy brandowe?

  • czy Twoje reklamy PPC prowadzą do stron z przekierowaniem?

  • czy reklamy w PPC kierują do podstron, które w organiku wyświetlają się na te same frazy?

  • czy w organicznych wynikach wyszukiwania odpowiednie podstrony wyświetlają się na konwertujące frazy?

Jeżeli na większość tych pytań odpowiedziałeś „TAK” to jasny sygnał, że powinieneś zainwestować w projekt ONE SEARCH.

 

ONE SEARCH ma na celu optymalizację kosztów kampani, a tym samym podniesienie konwersji z organicznych wyników wyszukiwania. Chcemy, aby nasi klienci rozsądnie wydawali swoje budżety, a ich zainwestowane pieniądze przynosiły oczekiwane rezultaty bez zbędnie przepalanych budżetów. Po to właśnie powstał projekt ONE SEARCH. Korelacja pracy działów SEM i SEO ma na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, a także optymalizację kosztów kampanii AdWords/Google Ads.

 

5. Z jakich narzędzi korzystamy?

  • Search Console

  • Google Analytics

  • Google AdWords/Google Ads

  • Semrush

  • Senuto

  • Sem Strom

  • Searchmetrics


 

6. Ile kosztują działa ONE SEARCH?

Wszystkie strony internetowe to dla nas osobny przypadek. Każdy biznes traktujemy indywidualnie i zależy nam przede wszystkim na dużej skuteczności naszych działań. Dlatego wycena korelacji działań działów SEO i SEM uzależniona będzie od wielkości strony internetowej, a także od KPI, jakie będziecie chcieli osiągnąć. Budżety dopasowujemy indywidualnie do potrzeb i możliwości naszych klientów.

 

7. SEM+SEO = Wyższa konwersja

Dzięki korelacji działów SEO i SEM jesteś w stanie zoptymalizować koszty kampanii AdWords/Google Ads oraz przenieść ruch z płatnych reklam do organicznych wyników wyszukiwania. Działa to również w drugą stronę – na podstawie wyników organicznych jesteśmy w stanie zoptymalizować kampanie o nowe frazy. Będzie to skutkować niższym kosztem konwersji i współczynnikiem jakościowym. Działania SEM będą czuwać nad ruchem doprowadzonym do strony z płatnych reklam, a działania SEO pozwolą odciążyć budżety miesięcznie przeznaczane na AdWords/Google Ads, a tym samym zainwestować w optymalizację stron internetowych zgodnie z dobrymi praktykami SEO. Kampanie PPC są dobrym pomysłem, kiedy strona nie rankuje dobrze bądź kiedy znacznie spadła nam widoczność. Do głównych efektów działań ONE SEARCH należą również:

 

  • PPC mierzy konwersję i ogólne dane dla fraz wspieranych przez SEO. Na ich podstawie jesteśmy w stanie budować treści tak, aby wysoko rankować w organicznych wynikach wyszukiwania.

  • Dobrze zoptymalizowane landing pages pod SEO pomogą w konwersji.

  • Działania SEO (optymalizacja tekstowa i techniczna) wpływają na całościowy wynik w kampaniach AdWords/Google Ads.

  • Dane z fraz długoogonowych z SEO ukierunkowują słowa kluczowe w kampaniach AdWords/Google Ads.

  • Kampanie PPC są w stanie zapewnić widoczność na frazach, w których działania SEO nie mają szans znaleźć się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.

  • Podstrony serwisów, które mają dobrą widoczność w wyszukiwarce, pozwolą nam zaoszczędzić budżet, a tym samym zainwestować go we frazy, nieposiadające jeszcze widoczności.

  • Dzięki temu, że reklamy PPC są widoczne w wynikach wyszukiwania niemal natychmiast, możemy prowadzić na ich podstawie obserwacje, dotyczące mierzenia wpływu ich treści na klikalność CTR. Daje nam to wskazówkę, do wykorzystania podczas tworzenia opisów dla podstron w organicznych wynikach wyszukiwania.


Pod opieką ekspertów
Chcesz rozwinąć i zmaksymalizować swoje przychody?
Napisz do nas
Pozostałe usługi
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - dowiedz się więcej.