SEO migracje

SEO migracje

1. Czym jest migracja SEO?

2. Jakie strony wymagają migracji SEO?

3. O czym należy pamiętać przy migracji SEO?

4. Błędy i zagrożenia wynikające z migracji

5. Czego potrzebujemy do wykonania strategii migracji SEO?

6. Działania po migracji SEO

1. Czym jest migracja SEO?

 

Kupiłeś nową domenę i czeka Cię teraz przeniesienie starej strony na nową? Chciałbyś, żeby Twoje pozycje nie spadły w wynikach wyszukiwania. Postaraj się zadbać o odpowiednio zrealizowaną migrację SEO, czyli proces zmiany silnika/CMS strony przy zachowaniu najważniejszych standardów SEO i próbie utrzymania jak najmniejszego spadku pozycji fraz. Działania te wpłyną na sposób adresowania zasobów serwisu.

 

Wyróżnić możemy dwie standardowe odmiany migracji:

 

  • zmiana domeny -  zatrzymujemy system CMS, adresowanie itp. Przy tym działaniu należy pamiętać o odpowienio ustawionym przekierowaniu 301.

  • zmiana CMS - domena zostaje bez zmian, całość systemu przenoszona jest do nowego systemu CMS;

 

2. Jakie strony wymagają migracji SEO?

 

Jeżeli twoja strona nie ładuje się prawidłowo lub masz z nią problemy techniczne? Zależy Ci na nowej stronie z czytelniejszym panelem CMS? Chciałbyś zmienić cały layout witryny?

 

Te wszystkie elementy pomożemy Ci wprowadzić zachowując jakość i główne standardy SEO na które twoja witryna pracowała od jej założenia.

 

3. O czym należy pamiętać przy migracji SEO?

 

  • przekierowaniach 301,

  • utrzymywaniu przekierowań zawsze,

  • przenoszeniu linków (struktura 1:1 ze starej strony),

  • odpowiedniej optymalizacji technicznej serwisu,

  • sprawdzeniu plików robots.txt,

  • funkcjonalności serwisu,

 

4. Błędy i zagrożenia wynikające z migracji

 

Najważniejszym elementem o jakim należy pamiętać przy migracji SEO jest realizowanie wszystkich działań etapami, aby łatwiej zlokalizować źródła. Migracja strony powinna być podzielona na kilka części. Nieodpowiednio przygotowany proces może być następstwem:

 

  • utraty pozycji na główne frazy,

  • zmniejszenia siły linków,

  • utraty ruchu z długiego ogona,

  • spadku jakości optymalizacji serwisu,

 

Takie działanie bardzo często niesie za sobą wiele zagrożeń. Kluczowym z nich jest obserwowanie ruchu pozycji fraz w wyszukiwarce. To od ich spadku zależy czy proces migracji został zrealizowany prawidłowo.

 

5. Czego potrzebujemy do wykonania strategii migracji SEO?

 

Migracja SEO to bardzo skomplikowany i często prowadzony etapami proces. Do jej prawidłowego zrealizowania potrzebujesz wsparcia dobrej agencji, która przygotuje i postara się, aby cały proces przebiegł jak najmniejszym kosztem. Nie powinieneś prowadzić migracji złożonych, ponieważ w jej zakresie popełnienie błędu utrudnia znalezienie jego źródła i tym samym jego naprawę.

 

6. Działania po migracji SEO

 

Ostatni etap działań związanych z migracją SEO realizujemy również po zakończeniu prac związanych z przeniesieniem np. silnika witryny. Dobra analiza adresu URL to podstawa prac po zakończeniu migracji, na którą zawsze zwracamy uwagę! Ponadto, w swoich działaniach staramy się zawsze zadbać o:

 

  • monitorowanie błędów w Search Console,

  • monitorowanie błędów 404 i przekierowania zgubionych adresów URL,

  • optymalizację przekierowań,

  • audyt SEO nowej wersji serwisu,

  • stworzenie rekomendacji dla nowej witryny.


 

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami!
Napisz do nas
Pozostałe usługi
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - dowiedz się więcej.