Audyt treści

Audyt treści

Spis Treści:

1. Czym jest audyt treści?
2. W jakim celu wykonuje się audyt treści?
3. Jakie strony wymagają audytu treści?
4. Jakie narzędzia są potrzebne do wykonania audytu treści?
5. Zakres audytu treści
6. Ile kosztuje audyt treści?
7. Kiedy wykonać audyt treści?
8. Audyt treści to jednak nie wszystko…

1. Czym jest audyt treści?

Zauważyłeś, że bardzo duża ilość potencjalnych klientów wchodzi na Twoją stronę internetową, ale po krótkim czasie z niej ucieka? Masz dużo treści, które nie generują żadnego ruchu i w zasadzie teksty, które jakiś czas temu zostały opublikowane, są już nieaktualne? Albo być może prowadzisz sklep internetowy, ale produkty, które sprzedajesz nie wyświetlają się w wyszukiwarce na kluczowe dla Ciebie frazy? Jeżeli odpowiedź na co najmniej jedno pytanie brzmi “tak”, to dobrze, że trafiłeś na naszą stronę ofertową. Audyt treści, który dla Ciebie przeprowadzimy, pomoże rozwiązać problemy z treścią na Twojej stronie internetowej.

 

Audyt treści to obszerny, dokument posiadający około 20 stron, którego zadaniem jest wskazanie nieprawidłowości, dotyczących budowania kontentu na stronach internetowych. Wiąże się to bezpośrednio z wykazaniem czy dana podstrona serwisu jest widoczna przez Googla na unikatowe frazy, a także czy tekst jest budowany zgodnie z intencjami wyszukiwania użytkowników. W prostym tłumaczeniu oznacza to, że analizujemy treść pod kątem fraz kluczowych czyli fraz, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki, aby odnaleźć treści z nimi powiązane, a także sprawdzamy czy ich nasycenie w danej treści jest odpowiednie oraz czy dana strona internetowa nie posiada duplikujących się tekstów i fraz. To tylko podstawowe elementy wchodzące w skład audytu treści.

 

Wszystkie te czynniki składają się na postrzeganie strony interetowej przez Googla, co bezpośrednio ma wpływ na ruch na stronie i pozycje, które posiada w wyszukiwarce. Tak więc dobry kontent stworzony, by zadowolić algorytmy wyszukiwarki oraz użytkowników, jest jednym z czynników prowadzących do uzyskania topowych pozycji w Google.

2. W jakim celu wykonuje się audyt treści?

Audyt treści strony internetowej wykaże, co powinieneś poprawić w warstwie kontentowej, by stała się ona przyjazna dla algorytmów wyszukiwarki. Pokażemy Ci, jak planować treści, jak budować kontent i jak hierarchizować go na stronie, by był dobrze postrzegany zarówno przez użytkowników, jak i algorytmy Google'a. Pokażemy Ci, jak działa Twoja konkurencja i na podstawie dogłębnego researchu branży stworzymy dla Ciebie wytyczne, jak powinieneś tworzyć treści, by móc walczyć o wysokie pozycje ze swoimi największymi konkurentami.

3. Jakie strony wymagają audytu treści?

Nie ma znaczenia, czy posiadasz stronę wizytówkową, bloga, e-commerce, portal informacyjny, czy inny rodzaj strony internetowej przeprowadzenie audytu treści będzie dla Ciebie przydatnym zbiorem informacji, które pomogą Ci wyeliminować dotychczas popełniane błędy. Dzięki analizie treści, którą przeprowadzimy na Twoim serwisie, dowiesz się, jak działa konkurencja i co trzeba zrobić, aby doścignąć swoich największych konkurentów w organicznych wynikach wyszukiwania.

4. Jakie narzędzia są potrzebne do wykonania audytu treści?

  • Semstorm

  • Senuto

  • Screaming Frog

  • Search metrics

  • Copyspace

  • Google Analytics

  • Google Search Console

 

Pokrycie z rich snipetami

 

5. Zakres audytu treści

Audyt treści strony internetowej może obejmować:

  • analiza treści pod dopasowanie do rich snippets,

  • analizę opisów kategorii,

  • analizę opisów produktów,

  • analizę metadanych (meta opis i meta tytuł, meta keywords),

  • analizę treści poradnikowych (w jej skład wchodzą rekomendacje, dotyczące konsolidacji, edycji bądź usunięcia poszczególnych tekstów),

  • analizę treści słownikowych,

  • analizę strony kontaktowej,

  • analizę struktury nagłówków H,

  • analiza danych strukturalnych,

  • analizę miejsca istotnych treści w strukturze strony czyli gdzie znajduje się treść i czy użytkownik może do niej łatwo dotrzeć,

  • analiza fraz, na które strona jest widoczna w wyszukiwarce - jeżeli dochodzi w nich do kanibalizacji, dodajemy stosowną rekomendację rozwiązującą problem,

  • czy kluczowy przekaz danej podstrony jest tożsamy z frazą, na którą jest widoczna w wyszukiwarce,

  • czy podstrony posiadają unikalną treść,

  • analizę konkurencji i zaprezentowanie dobrych praktyk, które przynoszą oczekiwane rezultaty,

  • analizujemy przystępność treści dla użytkownika - sprawdzamy język i dopasowanie do grupy docelowej,

  • sprawdzamy, czy tekst jest dobrze widoczny na mobile,

  • sprawdzamy długość treści (ilość znaków zarówno w opisach produktów, jak i treściach poradnikowych i słownikowych) konfrontujemy ją z  treściami konkurencji i oceniamy czy wydłużenie jej przyniosłoby lepsze rezultaty ,

  • sprawdzamy czy teksty posiadają call to action - wezwanie do aktywności/zakupu produktu.

 

Na co szczególnie zwracamy uwagę podczas audytu treści:

 

  • czas spędzony na stronie

  • współczynnik odrzuceń

  • ścieżki konwersji

  • strony wejścia i wyjścia - liczba kliknięć i wyświetleń w Google

  • keyword density

  • keyword stuffing

  • występowanie multimediów

  • Logi serwera

6. Ile kosztuje audyt treści?

Każda strona internetowa to oddzielna historia. Ile branży tyle odrębnych specyfikacji, dotyczących budowania treści, rekomendacji związanych z jej długością, nasyceniem słów kluczowych i tematyką. Pracując nad audytem treści, rekomendujemy sprawdzone sposoby, które wiemy, że przyniosą zakładane rezultaty. Jednak nie ograniczamy się jedynie do standardowych rekomendacji. Cały czas poszukujemy nowych rozwiązań, obserwujemy rynek zarówno polski, jak i zagraniczne - dla naszych klientów adaptujemy dobre rozwiązania.

Cena audytu treści uzależniona jest zatem w dużej mierze od wielkości strony internetowej, a także jej tematyki. Tematy specjalistyczne będą wymagały o wiele więcej zaangażowania specjalisty do zapoznania się z branżą, a w wyniku do przedstawienia rekomendacji najlepszych fraz, na które dana strona mogłaby być widoczna w wynikach wyszukiwania, a jeszcze nie otrzymała takiej szansy.

Zatem jeżeli chciałbyś poznać ścieżkę postępowania, wskazującą step by step, co należy zmienić, by osiągnąć sukces skontaktuj się z nami i skorzystaj z naszej oferty, którą dobierzemy indywidualnie do twoich potrzeb i możliwości.
 

Rodzaj serwisu

Cena

Niewielki serwis (kilkanaście podstron)

od 2000 zł

Średniej wielkości serwis (kilkaset podstron)

od 2500 zł

Duży serwis (kilka tysięcy podstron)

od 3000 zł

Sklep internetowy

od 2500 zł

Serwisy korporacyjne

wycena indywidualna

Blogi

wycena indywidualna

Fora Internetowe

wycena indywidualna

 

7. Kiedy wykonać audyt treści?

Inwestujesz duże sumy w kampanie AdWords, afiliację, Facebook Ads, a użytkownicy po przejściu na Twoją stronę nie konwertują? Zauważyłeś, że treści publikowane na Twojej stronie internetowej nie przyciągają użytkowników? Chciałbyś zdobyć większą ilość klientów za sprawą organicznych wyników wyszukiwania? W wynikach wyszukiwania zauważyłeś znaczące spadki pozycji i zastanawiasz się czy to przypadkiem nie dopadła Cię Panda (algorytm Google odpowiedzialny za jakość kontentu)? Nie wiesz jak zaangażować potencjalnych klientów na Twojej stronie i tym samym zyskać ich przychylność, a także zaufanie do Twojego brandu? Te czynniki powinny skłonić Cię do działania, a najlepszym jego przejawem będzie decyzja o wykonaniu analizy treści.

Google cały czas sprawdza jakość kontentu i czas użytkowników spędzony na stronach internetowych. Minęły czasy, kiedy keyword stuffing i nachalne faszerowanie tekstów nie odmienionymi frazami kluczowymi przynosiły efekty. Jeżeli chcesz faktycznie zaistnieć w sieci, a tym samym zyskać wysokie pozycje na kluczowe dla Ciebie frazy, musisz zwracać szczególną uwagę na jakość treści i ich przydatność dla użytkowników. Bez wprawionego oka specjalisty, śledzącego cykliczne zmiany i nowości wprowadzane do wyszukiwarki, może Ci się to nie udać. Sposoby pisania tekstów powinny cały czas ewoluować, by tym samym dostosowywać się do innowacji proponowanych przez Google. Dlatego te, które kiedyś przynosiły fajne efekty, dziś mogą okazać się zupełnie nieefektywne.

Jeżeli więc bardzo poważnie myślisz o rozwoju swojego biznesu i zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów oraz cyklicznym zwiększaniu widoczności w wyszukiwarce, powinieneś rozważyć wykonanie audytu treści.

8. Audyt treści to jednak nie wszystko…

Wykonanie audytu treści to już poważny krok w walce o wysokie pozycje. Pełne wdrożenie uwag i zastosowanie się do sugestii specjalistów na pewno przyniesie pierwsze rezultaty. Jednak trzeba pamiętać, że to dopiero początek. Należy mieć świadomość, że działania SEO i pełna optymalizacja strony pod wymagania algorytmów Google, to również optymalizacja techniczna strony internetowej, a także działania link buildingowe. Nawet najlepiej opracowana warstwa tekstowa nie przyniesie tak dobrych rezultatów, jak połączenie tych trzech dziedzin, które będą składały się na ogólny sukces i wysokie pozycje.

 

Pod opieką ekspertów
Chcesz rozwinąć i zmaksymalizować swoje przychody?
Napisz do nas
Pozostałe usługi
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - dowiedz się więcej.