Audyt SEO

Audyt SEO

Na czym polega audyt SEO strony online?

Spis Treści:

 

Co by się działo gdyby Twoja strona internetowa szybko się ładowała, posiadała unikatowe treści, odpowiednie linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także zoptymalizowane adresy URL? Prawdopodobnie podbiłaby internet.

Te kilka czynników, to jedynie niewielka część z ponad 200, analizowanych w audycie SEO. Czym jest zatem audyt SEO? Jest to szereg działań i analiz, mających na celu stworzenie klarownych wytycznych, które pomogą Ci w optymalizacji strony tak, aby była jak najlepiej postrzegana przez roboty Google oraz inne wyszukiwarki internetowe.

Audyt strony www to dedykowany dokument zawierający od 15 do 40 stron A4 wraz ze wszystkimi jego załącznikami. Wykonanie Analizy SEO strony internetowej trwa średnio od 1 do 4 tygodni. Raport ten przygotowuje dla Ciebie doświadczony specjalista SEO przy pomocy kilku dedykowanych programów, a także doświadczeń i obserwacji całego zespołu SEO, którego poszczególni członkowie specjalizują się w konkretnych działaniach wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce. Raport uwzględnia również specyfikę analizowanej branży.

 

Audyt SEO to kompleksowe badanie strony internetowej, na które składa się m.in. analiza widoczności, linków zewnętrznych i wewnętrznych, analiza treści i porównanie analizowanej strony z działaniami konkurencji. Tylko tak dogłębne badanie, uwzględniające elementy będące czynnikami rankingowymi Google jest w stanie zapewnić oczekiwane rezultaty.

 

 

Audyt SEO dostarczy Ci rozwiązań, które pozwolą zwiększyć widoczność, a tym samym znacznie poprawić ruch organiczny na stronie internetowej. W rezultacie jakość odwiedzin stanie się bardziej efektywna, co umożliwi szybszą realizację KPI.

Co to oznacza w praktyce? Audyt SEO i poprawne jego wdrożenie przez nas, czy też przez Twój zespół, zwiększy popularność i dostępność Twojej strony w wyszukiwarce. Już wyeliminowanie kilku podstawowych błędów, które źle wpływają na jej postrzeganie przez algorytmy, pozwoli podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jako że algorytmy coraz częściej zwracają uwagę na czynniki techniczne serwisów internetowych, a także na wszystkie kwestie związane z jakością kontentu, audyt SEO i poprawne wdrożenie wynikających z niego rekomendacji jest kluczem do wysokich pozycji w wynikach organicznych.

W jakim celu robimy audyt SEO strony online?

Strony internetowe muszą spełniać określone kryteria, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Przeprowadzenie audytu strony www jest dobrym początkiem, aby wyłapać wszystkie błędy i niedociągnięcia, które są niezgodne z wytycznymi Google dotyczącymi budowy i zawartości stron internetowych. Decydując się na przeprowadzenie profesjonalnego audytu strony www, unikniesz przykrych niespodzianek, które nieoczekiwanie mogą zaważyć na kondycji witryny, a co za tym idzie całej firmy. Zyskasz przewagę biznesową nad konkurencją, a także otrzymasz szansę na rywalizowanie o wysokie pozycje z Twoimi największymi konkurentami w wyszukiwarce. Oto, co jeszcze możesz osiągnąć, decydując się na audyt SEO:

 

  • dostosowanie strony do aktualnych wymogów wyszukiwarek internetowych,
  • poprawę widoczności w Google i innych wyszukiwarkach internetowych,
  • poprawę użyteczności strony na urządzeniach mobilnych i desktopie,
  • uzyskanie podstawy do dalszych skutecznych działań SEO (budowy ruchu i widoczności),
  • usprawnienie działania witryny dla komfortu użytkowników,
  • sprawdzenie aktualnej sytuacji w Google na tle konkurencji,
  • usprawnienie działania w przeglądarkach, takich jak Chrome, Safari, Firefox, czy nawet Opera

 

 

 

Kiedy wykonać audyt SEO strony online?

Masz nową stronę internetową lub jesteś w trakcie jej budowy? To dobry czas, aby zacząć jej optymalizację. Ani grafik, ani programista nie są w stanie stworzyć strony zgodnej z ciągle zmieniającymi się wytycznymi Google. Wymaga ona ingerencji specjalisty SEO.

Każdy moment jest dobry, aby wykonać audyt strony www, nawet jeżeli uważasz, że ruch w Twoim serwisie jest na dobrym poziomie. Nie oznacza to jednak, że nie może być większy! Zacznij od naprawy błędów, które sprawiają, że nie jest korzystnie postrzegana przez algorytmy Google. Im szybciej zaczniesz pracować nad optymalizacją swojej strony internetowej, tym szybciej możesz oczekiwać wymiernych rezultatów. Jedynie metodyczne wdrażanie poprawek i systematyczna dbałość o dobre postrzeganie serwisu przez Google, pozwoli Ci wypracować stały wzrost pozycji w wyszukiwarce. Zobacz, kiedy jeszcze zalecamy wykonanie audytu SEO.

  • przy zmianie strony www,
  • przy łączeniu 2-3 stron w jedną
  • podczas budowy nowej witryny (specyfikacja SEO dla dewelopera),
  • przy zakupie nowej strony www,
  • cyklicznie, średnio raz na rok,
  • po zauważalnych spadkach ruchu/odwiedzin witryny,
  • gdy strona padła ofiarą ataku hakerskiego,
  • po zmianach technologicznych (serwer/domena/deweloper ).

 

Jakie strony wymagają audytu SEO?

Zastanawiasz się, czy Twoja strona internetowa kwalifikuje się do przeprowadzenia audytu SEO? Nie jesteś pewien, czy np. strony wizytówkowe bądź blogi i fora również mogą być witrynami wymagającymi przeprowadzenia audytu technicznego SEO? Każda strona, która jest opublikowana w internecie i posiada swój cel biznesowy powinna zostać poddana audytowi. Najczęściej wykonujemy audyty dla:

  • sklepów internetowych,
  • katalogów internetowych,
  • stron firmowych,
  • stron wizerunkowych,
  • portali informacyjnych,
  • blogów i for internetowe.

 

Czego potrzebujemy do przeprowadzenia audytu SEO strony online?

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • plików logów serwera z okresu obejmującego przynajmniej miesiąc wstecz (opcjonalnie)
  • dostępu do CMS (opcjonalnie)
  • Google Tag Manager (opcjonalnie)

 

 

Zakres audytu SEO - checklista

To tylko najważniejsze elementy analizowane i oceniane w audycie strony www. Wszystkie uwagi i rozwiązania problemów zebrane są w podsumowaniu audytu z uwzględnieniem priorytetów, czyli elementów, które w pierwszej kolejności powinny zostać naprawione.

  • metadane i nagłówki
  • Tag rel=”cannonical” i występowanie paginacji na stronie
  • Prędkość ładowania i mobilność
  • Linkowanie wewnętrzne i linki wychodzące
  • Przekierowania 301/302 i błędy 404
  • Nawigacja i menu okruszkowe
  • Sprawdzenie certyfikatu SSL
  • Duplikacja treści wewnątrz serwisu
  • Analiza pliku sitemap.xml / robots.txt
  • Analiza zachowania robotów sieciowych (logi serwera)
  • Analiza linków wewnątrz serwisu
  • Optymalizacja podstron produktowych
  • Renderowanie strony / występowanie technologii Flash / Framework
  • Schema.org i rich snippet
  • Atrakcyjność i unikalność treść
  • Optymalizacja grafik
  • Ruch desktop vs mobile
  • Czas spędzony na stronie i współczynnik konwersji
  • Analiza linków przychodzących
  • Rozkład pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce
  • inne

Narzędzia wykorzystywane przez SalesTube podczas wykonywania audytu SEO

Narzędzia wykorzystywane przez SalesTube do tworzenia analizy stron www są programami cenionymi nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Nie korzystamy z darmowych maszynek, wskazujących już dawno zdezaktualizowane wytyczne. Zależy nam, by doradzać naszym klientom rozwiązania podyktowane przez najbardziej sprawdzone narzędzia i najskuteczniejsze praktyki. Za pomocą najlepszego oprogramowania chcemy namierzać błędy i je eliminować, a tym samym ze słabych stron tworzyć wzorcowe przykłady dobrych praktyk SEO, których pozazdrości nam konkurencja.

  • Screaming frog
  • Screaming frog Log File Analyser
  • DeepCrawl
  • Xenu
  • OnPage.og
  • GTMetrix
  • SemStorm
  • Senuto
  • Ahrefs
  • Majestic SEO
  • Clusteric Auditor

 

Jakie są korzyści po wprowadzeniu wytycznych z audytu SEO?

Ok, audyt strony www przeprowadzony, wszystkie błędy zostały wyeliminowane lub zamienione w największe atuty naszej strony. Kiedy można oczekiwać pierwszych efektów? Czego właściwie powinieneś się spodziewać? Pierwsze rezultaty będą widoczne już po 2-3 tygodniach od naprawienia wszystkich błędów na stronie. Oczywiście jest to czas umowny. Każda strona internetowa ma różne problemy i w zależności od ich zaawansowania oraz wagi w postrzeganiu przez algorytmy Google, odbudowa autorytetu całej witryny w oczach Google może zająć mniej lub więcej czasu. W efekcie jednak zauważysz:

 

  • zwiększenie ilości fraz, dla których witryna jest wyświetlana w Google
  • podwyższenie pozycji strony w Google
  • zwiększenie zaangażowania użytkowników na stronie
  • zwiększenie ilość konwersji, sprzedaży i klientów pozyskanych drogą internetową

 

 

Czy istnieje darmowy audyt SEO strony online ?

W internecie można znaleźć wiele narzędzi do darmowych audytów SEO (np. SEOPtimer, Woorank), które jednak nie dają dedykowanych rozwiązań, a jedynie wyłapują podstawowe nieścisłości i błędy, pojawiające się na stronie - zazwyczaj tylko na stronie głównej. Taka nierzetelna analiza stanowi swojego rodzaju pokusę, pomagającą zaoszczędzić pieniądze, jednak nigdy nie zastąpi pracy specjalisty i jego indywidualnego podejścia do klienta. W SEO trzy najważniejsze elementy to: specjalista, narzędzia i pomysły, które są kluczowe w dobraniu odpowiedniej strategii przystosowanej do danej branży.

Można to łatwo porównać do badań krwi, które poprawnie przeanalizować umie jedynie lekarz specjalista. Dokładnie poznał on nasz przypadek i potrafi zaordynować leki przystosowane do potrzeb naszego organizmu. Strona www to taki żywy organizm, który uleczyć może tylko najwyższej klasy specjalista. Nie daj się więc omamić słabym darmowym rozwiązaniom, proponowanym przez internet. Postaw na rzetelną obsługę przez doświadczonych specjalistów SEO, których zaangażowanie i wiedza pozwolą Twojej witrynie w krótkim czasie zyskać wysokie pozycje w Google.

Do stworzenia audytu potrzeba wiele zaangażowania i pracy twórczej. Poświęcony czas nie kończy się na analizie błędów technicznych strony. Najważniejsze są odpowiednie rekomendacje i przede wszystkim ich wdrożenie. Należy pamiętać, że wytyczne z audytu należy traktować kompleksowo, ponieważ wiele z nich jest ze sobą kompatybilnych, dlatego błędem jest skupianie się tylko na poprawie jednej grupy błędów, przy całkowitym zaniechaniu implementacji poprawek w innych. Jak już wspominaliśmy wykonanie profesjonalnego audytu trwa od 1 do 4 tygodni w zależności od branży, poziomu rozbudowania witryny i jej jakości.

Oferta taniego, szybkiego i krótkiego audytu powinna być więc sygnałem ostrzegawczym wskazującym poziom dalszej współpracy w zakresie prowadzenia działań SEO dla strony. Stworzenie audytu na wysokim poziomie, czyli takiego, z którego powstaną wartościowe rekomendacje wymaga czasu i twórczego podejścia. Poza identyfikacją technicznych problemów specjalista SEO musi zastanowić się nad stworzeniem najskuteczniejszych wytycznych, których wdrożenie zagwarantuje oczekiwane efekty. Innej jakości będzie audyt wykonany przez  przepracowanego specjalistę, a innej audyt, w który specjalista ma szansę włożyć czas i pasję.

 

Ile kosztuje audyt SEO?

Ze stronami jest jak z ludźmi, każdy jest inny i wymaga innego podejścia. Ceny audytu SEO są uzależnione od wielu czynników, chociażby zakresu prac jakie mają być uwzględnione, wielkości serwisu i technologii w jakiej jest wykonany.

Rodzaj serwisu

Cena

Niewielki serwis (kilkanaście podstron)

od 2000 zł

Średniej wielkości serwis (kilkaset podstron)

od 2500 zł

Duży serwis (kilka tysięcy podstron)

od 3000 zł

Sklep internetowy

od 2500 zł

Serwisy korporacyjne

wycena indywidualna

Blogi

wycena indywidualna

Fora Internetowe

wycena indywidualna

 

Dlaczego akurat Wam mam powierzyć audyt SEO mojej strony?

 

  • SalesTube jest częścią największego, niezależnego domu mediowego w Polsce, a dział SEO to grupa pasjonatów marketingu internetowego,
  • wykonaliśmy już setki audytów zarówno dla małych firm, jak i międzynarodowych korporacji,
  • odwiedzamy największe konferencje marketingowe na świecie, aby być na bieżąco z trendami w SEO,
  • mamy 12 letnie doświadczenie w SEO i marketingu internetowym,
  • korzystamy tylko ze sprawdzonych rozwiązań.

 

Audyt SEO to w zasadzie początek drogi do promocji strony internetowej, budowania ruchu i  pozycji w Google. Algorytm wyszukiwarki jest bardzo skomplikowany, cały czas ewoluuje, wywierając na nas potrzebę ciągłej pracy nad stroną. Jeśli jednak odpowiednio dbamy o rozwój strony internetowej i współpracujemy z najlepszymi specjalistami, jesteśmy w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom. Poszukujemy nowych rozwiązań, które nieustannie rozwijają i otwierają drogę do wysokich pozycji.

 

Spełnienie technicznych wymogów to jednak pierwsza część z  trzech komplementarnych aspektów, które są analizowane przez algorytmy zanim osiągniemy wysokie pozycje. Do budowy naszego sukcesu będą też potrzebne linki oraz kontent. To one, w połączeniu z wzorowo technicznie wykonaną stroną, pozwolą nam stworzyć idealną strategię marketingową dla Twojej firmy.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy stworzą dla Państwa rozwiązania szyte na miarę i dostosowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

 

Co nas wyróżnia?
Technologia

Dzięki nowoczesnym narzędziom stosowanym przy audycie SEO, jesteśmy w stanie dostosować stronę do aktualnych wymagań wyszukiwarek internetowych dla komputerów i urządzeń mobilnych oraz skutecznie zidentyfikować i naprawić błędy w architekturze dostępności treści w obrębie witryny.

Innowacyjność

Nasi specjaliści uczestniczyli w licznych konferencjach i szkoleniach zagranicznych poświęconych SEO, podczas których zdobyli wiedzę i kwalifikacje niezbędne do tworzenia nowoczesnych działań marketingowych. W swojej praktyce wykorzystujemy tylko najbardziej nowoczesne narzędzia i rozwiązania, gwarantujące największą efektywność pracy.

Jasność działania

Po przeprowadzonym audycie przygotowujemy dla klienta raport wraz z listą rekomendacji, których implementacja pozytywnie wpłynie na widoczność strony w Google. Nasi specjaliści służą swoją pomocą także w kwestiach technicznych po wykonaniu audytu.

Efektywność

Nasze działania bezpośrednio prowadzą do polepszenia użyteczności korzystania z witryny, a tym samym zwiększenia widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych. Po zastosowaniu się do naszych rekomendacji związanych z wykonanym audytem SEO, zapewniamy wzrost ruchu z Google i zysku ze strony www.

 

Przed podjęciem jakichkolwiek działań SEO należy przeprowadzić audyt, który pokaże wszystkie błędy strony i będzie podstawą do dalszej pracy. Audyt SEO umożliwia dostosowanie witryny do aktualnych technologicznych wymogów
wyszukiwarek internetowych i tym samym zwiększenie ruchu z Google.


Pod opieką ekspertów
Chcesz rozwinąć i zmaksymalizować swoje przychody?
Napisz do nas
Pozostałe usługi
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - dowiedz się więcej.