Modelowanie ekonometryczne

Modelowanie ekonometryczne

Nasi specjaliści zajmują się zaawansowanymi modelami ekonometrycznymi. Ich praca wskazuje wytyczne do dalszej komunikacji marketingowej. Posiadają wieloletnie doświadczenie w pracy z klientami z każdej z branż obecnych na Polskim rynku. Wraz z rozwojem nauki, nasz zespół na bieżąco podąża za coraz efektywniejszymi metodami modelowania ekonometrycznego tak aby dostosować się do zmieniającego się rynku.

Modelowanie ekonometryczne pomaga nam zrozumieć jakie zmienne i w jaki sposób wpływają na naszą zmienną objaśnianą (nasz KPI – np. sprzedaż, świadomość, wejścia na stronę itd.). Na podstawie danych historycznych jesteśmy w stanie zbadać, które media lub aktywność reklamowa były najbardziej i najmniej skuteczne. Jaki jest najbardziej optymalny poziom ceny, dystrybucji i innych czynników pozamarketingowych. Na tej podstawie możemy przewidzieć i ulokować budżet w najbardziej efektywny sposób by osiągnąć założone cele biznesowe, przy jak najmniejszym poziomie inwestycji.

Przykładowe pytania na jakie uzyskamy odpowiedzi:
  1. Jaki powinien być optymalny media mix?
  2. Jak długo będzie trwać efekt kampanii po jej zakończeniu na naszą zmienną np. sprzedaż?
  3. Jak efektywne są działania marketingowe i inwestycje w reklamę (zwrot z inwestycji)?
  4. Gdzie powinno się zredukować inwestycje, bez znaczącego wpływu na sprzedaż w krótkim okresie?
  5. Jak alokować budżet na komunikację?
  6. Jak polityka cenowa wpływa na sprzedaż?
  7. Czy jest efekt halo lub efekt portfolio, który można wykorzystać?
  8. Jakie są inne pozamarketingowe czynniki wpływające na sprzedaż?
  9. Ścisła współpraca działu ekonometrycznego z działem analitycznym i strategicznym pozwala na osiąganie nieprzeciętnych rezultatów.

Pod opieką eksperta
Chcesz rozwinąć i zmaksymalizować swoje przychody?
Napisz do nas
Pozostałe usługi
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - dowiedz się więcej.